piątek, 12 maja 2017

Uśmiech mózgu

..."Dzięki wielu badaniom i obliczeniom, wykazano, że jeśli porównując się z innymi człowiek dochodzi do wniosku, że nie wiedzie mu się źle; jeśli nie ma kłopotów ani finansowych, ani zdrowotnych; jeśli ma przyjaciół, zgodną rodzinę, pracę, którą kocha; jeśli jest wierzący i praktykujący; jeśli czuje się potrzebny; jeśli od czasu do czasu zażywa trochę ruchu; jeśli na dodatek mieszka w kraju rządzonym przez nie najgorszych ludzi, gdzie ktoś się nim zajmie, gdy wpadnie w kłopoty - no więc na podstawie badań i obliczeń wykazano, że to wszystko piekielnie zwiększa szanse na osiągnięcie szczęścia"... /Podróże Hektora F.Lelord/
Tytułowy Hektor udał się w podróż po świecie w poszukiwaniu szczęścia, a właściwie po to, żeby dowiedzieć się, co sprawia, że człowiek jest szczęśliwy.  Powyższy cytat to swego rodzaju podsumowanie. Zanim powstało Hektor notował swoje spostrzeżenia. Niektóre z nich wydały mi się ważniejsze od innych:

5. Niekiedy szczęściem jest nie wiedzieć.
Wolę wiedzieć, niż żyć w złudnym przekonaniu. Uczciwsze to jest.

8. Szczęście to przebywanie z ludźmi, których się kocha.
 Nie ma co kombinować, tak jest i już.

10. Szczęśliwy jest ten, kto ma zajęcie, które lubi.
Ostatnio odkryłam, że zadowolenie daje mi robienie czapek!
 
13. Szczęśliwy jest ten, kto czuje się potrzebny.
Różnie ludzie mają. Jedni chcą być podziwiani - z jakiegokolwiek powodu: urody, wiedzy, władzy, wieku, pozycji. Inni cieszą się mogąc być potrzebnymi. Potrzebnymi do tego, żeby potrzebujący czuł się lepiej. Co ma związek z tym poniżej.
 
14. Szczęśliwy jest ten, kogo kochają takiego, jaki jest.
 Inaczej to nie działa. Nie kocha mnie ktoś, kto chce mnie zmienić. Jak się zmienię, to już nie będę ja przecież. No to kogo ten ktoś kocha?

15. Szczęście to czuć, że żyje się pełnią życia.
Indywidualne sprawa. Co to jest bowiem pełnia życia? Całkiem co innego dla osoby mającej jakieś ograniczenia zdrowotne, czy finansowe.
 
17. Szczęściem jest troska o szczęście tych, których się kocha.
Bezdyskusyjnie sprawia mi przyjemność, a więc czyni mnie szczęśliwą szczęście moich bliskich.
 
20. Szczęście to sposób patrzenia na świat.
To chyba najważniejsze. Takie patrzenie na szklankę w połowie pełną lub w połowie pustą. 

A mnie się wszystko uśmiecha, kiedy jestem szczęśliwa. Głównie mózg mi się śmieje. Siedzi na krzesełku, macha nóżkami i śmieje się do wypęku zajadając czerwonego lizaka.
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz