piątek, 17 czerwca 2011

Siedem grzechów głównych Avaritia


Chciwość jest ślepa. Wyciąga przed siebie oślizgłe łapy zakończone pazernymi pazurami i zagarnia wszystko do bezdennej paszczy. Jest ślepa - ale musi słyszeć głosy zachwytu i zazdrości, że ona ma, a inni nie. Zaślepionej chciwości wszystko jedno, co jej w gardziel wpadnie. Musi mieć i już. Nienasycona jest i niczym nigdy się nie zapcha. Więcej, lepiej, dalej, szybciej. Byle śmieć, ale mieć go, mieć!

Biżuteria S. Webstera - pierścień Chciwość





Miauczy kotek: miau!
- Coś ty kotku miał?
- Miałem ja miseczkę mleczka,
Teraz pusta jest miseczka,
A jeszcze bym chciał.
Wzdycha kotek: o!
- Co ci kotku co?
- Śniła mi się wielka rzeka,
Wielka rzeka pełna mleka
Aż po samo dno.

/fragment wiersza J.Tuwima Kotek/

5 komentarzy:

  1. a kotek to mądry jest, wcale nie chciwy, wszak chce mieć coś ....aż po samo dno..)))
    ale to tylko sen..))

    OdpowiedzUsuń
  2. szybciej sie na dno....opada. Ale czy z chciwosci?
    To bylam ja Tojka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W dobrym towarzystwie się fajnie na dno opada ).

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja tam przeciwko opadom! Wszelakim! :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie jest późną jesienią spojrzeć przez zapłakane deszczem szyby na nieprzyjazny świat, czując ciepło i spokój domu ).

    OdpowiedzUsuń