sobota, 11 maja 2013

Balkonowo




Siedzenie w domu sprowokowało mnie do różnych dziwnych zajęć. Zajęłam się od dawna odkładanymi sprawami, między innymi katalogowaniem książek. Okazało się to niewystarczające, zatem huzia na balkon! Posadziłam kwiaty różne, przyjemne dla oka i duszy: kilka gatunków goździków, bo je lubię nad wyraz, surfinie zwane "milion kwiatów" (żółtą i amarantową), uczep i jakieś niebieskie coś, czego nazwy zapomniałam, kilka w bieli niewinnej (też nazw nie zapamiętałam). Zeszłego roku posadzony zatrwian (to te fioletowe, małe kwiatuszki) bujnie się rozkrzewił. Jest też heliotrop, którego wygląd w zestawieniu z poetyczną nazwą jest bardzo zwyczajny: duże liście i niepozorny fioletowy kwiat. Dzikie wino listki jakieś ma małe póki co, ale za radą pana w sklepie z kwiatami podlałam dziś nawozem i czekam, aż buchnie listowiem do wypęku. Zamierzam kupić sobie fotelik mały turystyczny i lenistwu wieczorami się oddawać. Świece w szklanych pojemnikach gotowe, tylko siadać i się byczyć! Tojka, dla Ciebie też kupię fotelik, no.




Zaraza w cycasie


Na parapecie kuchennym ruszył w wiosennym słońcu cycas przyniesiony z pracy w stanie żałosnym Podlewałam go troskliwie bezalkoholowym piwem (on to lubi!) i wypuścił dwa liście. Codziennie sprawdzam, czy nie pojawiają się następne. Na razie są świeżutkie, bezbronne takie, ale osiągną swoją wielkość na pewno. Dumna jestem z uratowania biedaka. 











Odebrałam dzisiaj książki nowe! Cortazara Opowieści o kronopiach i famach, Liryki Iwaszkiewicza, Postscriptum Stachury i Epigrammata Legowicza. Jako bonus (niezamawiany) dostałam z księgarni Grek szuka Greczynki Durrenmatta. Nie przepadam za Durrenmattem, ale to może jakiś znak, że czas polubić?
A teraz zamierzam upiec muffinki bananowe dla wnuków w pięknie kolorowych foremkach.


Wieczorne, balkonowe nicnierobienie

3 komentarze:

  1. po nawozach to bedzie wiszacy ogrod Phi )))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. p.s. a cycas-cycus palce lizac ,miod ,cud ultramaryna )))

    OdpowiedzUsuń
  3. A pewnie, że on piękny jest, jako i Zaraza piękna :).

    OdpowiedzUsuń