czwartek, 17 listopada 2011

Taka mala...






Genialne wykonanie Ewy Wiśniewskiej, aczkolwiek nie zawiera pełnego tekstu. Pełen tekst zawiera interpretacja Jolanty Fraszyńskiej, choć znacznie mniej mi się podoba. Tekst pióra Mariana Hemara, pierwotnie śpiewała Mira Zimińska.

Je me sens dans tes bras si petite,
Si petite aupres de toi -
Czy pan widzi tę drżącą kobitę?
Jej bezbronność, co w tych słowach łka?
Całe serce masz przed sobą odkryte,
Wszystek lęk w sercu jej ścichł...
Je me sens dans te bras si petite
Jestem mala w ramionach twych.

Użera się z kuchtą na schodach od rana
Słychać jej wrzask -
Potem się wymalowała jak ściana
I drzwiami trzask -
Do "Ipsu", do Lidki i Ziutki na plotki,
I ciacha żrą.
Zatańcz z nią w Adrii - jej uśmiech tak słodki -
Wargi jej drżą.

Jakaś jestem taka mala w twych ramionach taka mala...
Mógłbyś wziąć mnie na ręce i nieść...
Taka jestem zmęczona, nieśmiała,
Tylko pieść mnie i pieść mnie, i pieść...
Nie ściskala... mężusia patrzala...
Pan jest mocny... za mocny... a ja?
W twych ramionach czuję się taka mala...
Si petite aupres de toi...

Gdy widzi, że Lidka ma nowe źrebaki,
Zalewa ją krew -
Przy brydżu szachruje, no wprost daje znaki,
Żeby wyjść w trefl!
Mężowi wymyśla: psiakrew! do cholery!
Futro mi kup!
O piątej przychodzi do twej garsoniery
I łka u twych stóp -

Jakaś jestem przy tobie taka mala...
Taka mala.. to jej trik, to jej lep!
Proszę pana, niech się pan nie rozpala,
Niech pan weźmie coś ciężkiego i w łeb!
Ona duża proszę pana, ona krowa!
Czy pan słyszy, co w mym głosie łka...
Jeśli panu się jakaś mala podoba...
Taka mala... proszę pana... to może... ja?

Nic dodać, nic ująć, samo życie. Na szczęście ja jestem duża, no.

2 komentarze:

  1. a słyszałaś w wykonaniu N.Urbańskiej?.....taka stylizacja na Ziemińską...))

    OdpowiedzUsuń